28 Kasım 2012 Çarşamba

"Oysa ki ben koskoca bir okyanusu kâğıttan bir gemiyle geçmeye çalıştım.."

"Oysa ki ben koskoca bir okyanusu
kâğıttan bir gemiyle geçmeye çalıştım..."


Yıldızlar kayıyordu karanlık bir gecede.
Semanın siyahı denize karışıp, onunla bütünleşmişti sanki; Artık yer gök aynı renge boyanmıştı. Karanlığın rengine. Gökyüzünde parlayanları, deniz yansıtmaya çalışırken, hep biraz daha bulanık, hep biraz daha belirsiz geri gönderiyordu. Buydu aralarındaki tek farkı yaratan.

Kıyıda küçük bir adam duruyordu. Küçük bir adam, fakat büyük hayallerle. Cebinden c
ıkarmış kağıttan gemileri deryalara azad eden. Elindeki ağı denize atıp, suya düşmüş yıldızları tutmaya çalışan. Ağı çıkardıkça burnuna gelen keskin yosun kokusunun haricinde hiçbirşey tutamayışının derin hüznünü yaşarken kendisine itiraf etti...

O bir küçük adamdı, boyunu aşan büyük hayallerle.

Yasemin Göker

16 yorum:

  1. ne güzel yazmışsın yasemin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harika yazilarin var canim benim tebrik ediyorum eline kalemine yüregine saglik...

      Sil
  2. Her şeye rağmen ne kadar büyükse hayallerimiz o kadar güzeldir hayal kurmak..
    Hayallerimiz karşısında ne kadar küçük olursak olalım onları var edende bizler değil miyiz?

    Yüreğine sağlık Yasemin, Kaleminden dökülenler ruhumuza yansıdı yine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, Nursalkımı? Aklıma çok sevdiğim Dostojewskinin bir sözü geldi: "Her zaman mutlu olursam, hayalini kuracak neyim kalır?"
      Sonuna kadar katılıyorum.

      Bir durup düşüneceksin: Ben mi hayallerimi koşturuyorum, yoksa hayallerim beni mi?

      Güzel yorumun için teşekkür ederim...

      Sil
  3. Senin kelimelerin, kurdugun cümlelerin o kadar yüregime dokunuyor ki. Bloggerin bana kazandirdigi cok güzel arkadaslarimdan oldun. Cansin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Su, gönülden gelen o güzel sözlerin için çok teşekkür ederim...
      Ne güzel birşey birbirimizi satır arasında gizlediğimiz öykülerden anlayabilmemiz, değil mi?


      Sil
  4. Elinde'ağı' varsa, büyük adam da olsa,
    hiçbirşey tutamaz insan..

    okurken ağı' nın zehir anlamı aklıma geldi de:-)

    çok güzel bir anlatımın var Yasemin,
    beğenerek okudum:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim, Destiny.
      Ne garip, değil mi? Bir Kelime dahi her insanda başka bir duygu çağrıştırıyor.
      Duygular ve düşünceler o kadar boyutsuz ki...

      Sil
  5. küçük adamların kelimeleri ve dahi hayalleri hep boylarını aşar zaten ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ancak peşinden gittikleri o büyük hayalleri değil midir onları yaşatan, sahip oldukları o büyük yürekleri değil midir onlara doğru yolu gösteren? İlk başta boyumuzu aşar gibi duran hayallerimizi kim bilir belki de bir gün biz aşarız...Aldırmamalı hiçbir uzun yola. Hayallerimiz varacağımız yerle değil, aşacağımız yolla ilgilidir...

      Sil
  6. Çok tatlı bir yazı olmuş salkım saçak yasemin yağmurları tadında. :)

    YanıtlaSil
  7. Serkana kayılıyorum cok güzel olmuş:) böyle duygular okumayı sevıyorum..küçük adam büyük hayal" bunu sevdım

    YanıtlaSil